Lördag - pass nr:2 MuayThai





Jaha då var dagens träningar förbi. Kom just från dagens andra pass som var ett Muaythai pass.
Träningen idag fokuserades mycket på sparring och stamina/kondition så blev långa ronder.

Uppvärmning: 15 minuter hopprep, därefter lite streching. Sedan linda händerna och på med boxningshandskar å i med tand skydd dags för boxnings sparring.

4 Ronder boxnings sparring blev det , och dessa ronder var i 5 minuter istället för 3 så man fick se till att spara på krafterna, Men tungt var det fifan är ju två minuter längre än vanliga fall så visst kändes det. Men när de skriker Hands upp!! CAMON FIGHT!! FIGHT!! Som galna krigsfångar i öronen så blir man jävligt peppad och använder dedär lilla exktra krafterna man inte visste om riktigt. ps. 1 minut vila mellan ronderna och är alltid 10 armhävningar när varje rond slutat.

3 Ronder MuayThai sparring ( alltså med sparkar och knän osv ).
Även 5 minuter här. Gick välldigt bra och är riktigt nöjd med min prestation. Visst var jävligt tungt men tyckte jag jobbade bra med att blocka, kontra å hela faderullan så jag var riktigt nöjd efter thai sparringen:)

3 Ronder på padds , Här var det dock 3 minuter för det är jävligt tungt att ligga och mata i så högt tempo i 5 minuter. Men däremot skulle man skulle köra snabbare än vanligt, Och självklart igen efter varje rond kändes det som hjärtat skulle flyga upp ur halsgropen samt att man skulle svimma av syre brist. Att köra på padsen är så sjukt jobbigt går fan inte att beskriva,

Men tänk dig att slå och sparka knäa jävligt snabbt i 3 minuter och andas i en snorkel typ så är det, för jävligt tungt att andas i denna värme var 32+ idag och är så fuktigt lufft hära också. Och tränaren jag kör med älskar att jävlas med mig, så varje gång i slutet av ronden får jag alltid köra 10 höga högersparkar så snabbt jag kan, sedan 10 höga vänstra, och är det inte tillräckligt fort får jag göra 20 armhävningar istället för de 10 man gör efter varje rond. Och det är fan inte lätt säger jag men det ger ;D

3 Ronder på säcken efter det, Där fick man mata valfritt, slag,Armbågar,Knän,Sparkar även här 3 minuters ronder. även här 10 armhävningar efter varje rond följt av 1 minuts vila.

Efter det fick vi lära oss den Thailändska dansen man kör inför varje match för att hylla sina tränare,träningskamrateroch familj ja alla som hjälp en på vägen. När vi gjort det var det 200 sittups och 100 armhävningar som gällde. Sedan streching och iväg å duscha:)

//kenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0